Taken en bevoegdheden van het bestuur en de afdelingen
De taken en bevoegdheden van het bestuur en de diverse afdelingen die binnen de vereniging actief zijn, zijn vastgelegd in het Handboek Statuten en Huishoudelijk Reglement. Het handboek kan als het ware worden beschouwd als de grondwet van de vereniging.
Voor het bestuur en alle afdelingen geldt op hoofdlijnen het volgende:
- het zorgdragen voor een goede uitvoering van statuten en huishoudelijk reglement;
- het werven van vrijwilligers voor taken en diensten verenigingsbreed;
- het opstellen en indienen van een jaarplan en een onderbouwde begroting bij het bestuur voor 1 februari van enig jaar;
- het opstellen en indienen van een jaarverslag bij het bestuur voor 30 september van enig jaar;
- het maandelijks doen van schriftelijke mededelingen dan wel rapportages aan het bestuur omtrent de voortgang van de taken van de commissie;
- het zorgdragen voor relevante publicaties op de site;
- het doen van beleidsondersteunende voorstellen verenigingsbrede zaken betreffende.
Daarnaast zijn de specifieke taken per afdeling omschreven in het handboek. Deze taken kan je bekijken in het Huishoudelijk reglement.